In de keten samenwerken aan duurzame zorg
De kosten van de zorg en het sociaal domein nemen sterk toe. Gemeenten lopen uit hun budget en zorgaanbieders voelen de druk van de krappe arbeidsmarkt. En ondanks toenemende inzet van ICT blijft de administratieve druk hoog en zorginnovaties komen moeizaam van de grond. Be-Better is er van overtuigd en heeft bewezen dat dit anders moet én kan.
Profiteren van nieuwe maar bewezen nieuwe technologie
Van probleempje systeempje naar toekomstvaste oplossingen
Kennis bundelen zodat de sector kan profiteren
Veilige zorg kan niet zonder veilige IT
Om de zorg in Nederland betaalbaar te houden, zijn er rigoureuze veranderingen nodig. De administratieve last bij zorgprofessionals ligt op 31% wat neer komt op meer dan 5 miljard euro per jaar. Deze registratielast op de werkvloer moet naar beneden evenals de overheadkosten, zodat de aandacht zoveel als mogelijk naar de zorg zelf gaat. Dit vraagt een versnelling van innovatie, een andere manier van samenwerken en nieuwe vormen van cliënt- participatie.
Vernieuwende ICT-technologieën kunnen hierin een belangrijke rol spelen. Be-Better wil haar klanten helpen deze vernieuwende ICT-oplossingen in te zetten voor de zorg zodat de administratieve, logistieke en zorgprocessen wezenlijk veranderen en daarmee andere leveringsmodellen mogelijk worden. Met als resultaat een reductie van de administratieve last, ruimte voor innovatie, betere zorg en vermindering van de werkdruk.
Be-Better adviseert haar klanten bij keten- en samenwerkingsvraagstukken en ontwikkelt en implementeert (ICT-) oplossingen voor de zorg en het sociaal domein die in deze ketens het verschil maken.
Met onze kennis over processen, informatiehuishouding en technologie in de zorg en het sociaal domein helpen wij onze klanten om de samenwerking met haar ketenpartners te verslimmen. Wij kijken hoe deze samenwerking verbeterd kan worden zodat de administratieve druk naar beneden gaat, de processen efficiënter lopen en alle partijen meer ‘in-control’ zijn. Onze kennis gaat verder dan alleen de vraagstukken binnen de eigen organisatie, Be-Better begrijpt als geen ander de dynamiek zoals die in de keten plaatsvindt en weet waar de verbetermogelijkheden zitten in die ketens.
Vanuit deze verbetermogelijkheden bepalen we, samen met onze klant, een roadmap met de implementatie van deze verbeteringen. Waar nodig wordt dit ondersteund met concrete innovatieve ICT-oplossingen of technologieën die uw organisatie helpen de verbeteringen ook daadwerkelijk te realiseren. Dat kunnen oplossingen en technologieën zijn zoals Be-Better die standaard levert, maar het kan ook een meer klantspecifieke oplossing zijn.
Dit doen wij in samenwerking met onze relaties. Vanuit dit ecosysteem realiseren wij oplossingen die we stap-voor-stap uitbreiden en die we zo bij meerdere klanten implementeren. Zo kunnen al onze relaties profiteren van oplossingen die innovatief blijven en steeds beter en rijker worden. Tegen beheersbare kosten en zonder steeds het ‘wiel opnieuw uit te vinden’.
Jack Bakker is meer dan 25 jaar werkzaam in de wereld van Zorg en ICT. De ambitie van Jack is om, voor en met de zorg, oplossingen te realiseren die het verschil maken wat zal resulteren in ruimte voor de zorg. Samenwerking, hergebruik van oplossingen en co-creatie zijn noodzakelijk om de versnelling van innovatie binnen de zorg te kunnen realiseren. Jack focust zich vanuit Be-Better met name op business development en legt de verbinding tussen de betrokken relaties.
Inmiddels is Jouke 20 jaar actief op het snijvlak van Zorg & ICT met de overtuiging dat ICT de zorg beter en efficiënter kan maken. In die jaren heeft Jouke diverse transities in de zorg meegemaakt van de invoering van de ZVW en AZR tot de overheveling van een deel van de zorg naar de gemeentes. De kunst is daarbij om met standaardoplossingen organisaties zo optimaal mogelijk te ondersteunen om deze transities door te maken met voldoende flexibiliteit voor het eigen karakter van de organisatie. Binnen Be-Better is Jouke verantwoordelijk om producten en diensten van Be-Better op de best mogelijke manier aan onze klanten te leveren.
Wilt u contact met ons, heeft u een vraag? Vul hieronder uw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.