KennisPro: Jouw AI Assistent geeft antwoord op je vragen

Stel je voor: je werkt bij een zorginstelling en je hebt een dringende vraag over een ICT-systeem, je arbeidsvoorwaarden of zorgproces. Je hebt al uren gezocht in verschillende systemen, maar je kunt de juiste informatie niet vinden.
Frustrerend, toch?

Meestal is alle informatie binnen een organisatie wel beschikbaar, maar is de vraag vooral: waar moet ik zoeken, is het antwoord wel volledig, kijk ik naar de laatste stand van zaken, of waarom moet via een ingewikkeld support-systeem mijn vraag indienen om antwoord te krijgen?

KennisPro is hét antwoord. Een Chatbot die laagdrempelig de informatiebibliotheken van uw organisatie beschikbaar maakt, zonder gedoe.


KennisPro: Jouw AI Assistent geeft antwoord op je vragen solution
Waarom KennisPro?
Veel organisaties worstelen met het toegankelijk maken van informatie voor hun medewerkers, cliënten en andere relaties. Of het nu gaat om informatie over HR, kwaliteitsprocessen, gebruik van ICT-systemen, zorgprotocollen of informatieveiligheid. Allemaal thema’s waar veel informatie over beschikbaar is binnen een organisatie, maar wat vaak moeilijk te vinden is voor medewerkers . Het is versnipperd over verschillende systemen en er is vaak ook een informeel informatie circuit.

Vaak zijn er vraagbaken ingericht binnen een organisatie: een afdeling die je kunt bellen, een supportsysteem waar je een tickets kunt indienen met je vraag: kostbaar en traag. Antwoord krijgen op een simpele vraag kan dan ook een flinke zoektocht zijn. KennisPro maakt dit een stuk simpeler met een AI-gestuurde Chatbot die beschikbare informatiebronnen ontsluit, 24x7 beschikbaar is en in begrijpelijk taal met de vragensteller communiceert.

Wat maakt KennisPro uniek?

KennisPro biedt meer dan alleen toegang tot informatie. Onze chatbot creëert een echte dialoog met de gebruiker. Stel je voor dat je een vraag stelt en de chatbot past zich aan jouw taalniveau aan, vraagt om verduidelijking en leert van elke interactie.

Informatie ontsluiten met AI is op zichzelf al goed mogelijk. In de praktijk van een organisatie is het echter wenselijk om grip te hebben op dit proces. Niet alle informatie mag ontsloten worden, je wilt zeker weten dat de meest recente informatie wordt gebruikt, hoe wil je omgaan met privacygevoelige informatie of zijn gevoelige onderwerpen die vragen om een persoonlijk gesprek i.p.v. een antwoord op de vraag. Kortom er zijn business-rules nodig om de informatie op de goede manier bij de gebruiker te krijgen. Met KennisPro zijn deze regels eenvoudig in te richten en zo houdt de organisatie grip op de informatie.

KennisPro stelt organisaties in staat om verschillende bronnen te koppelen, want informatie staat niet op één plaats staat is dat informatie: denk aan documentbibliotheken, leermanagementsystemen en supportsystemen. Allemaal kunnen ze aan KennisPro worden gekoppeld en samen vormen ze een integrale kennisbank voor KennisPro.

Richting de gebruiker kan de KennisPro op verschillende manieren beschikbaar gemaakt worden. Denk aan Intranet, Teams, Whatsapp of een eigen App. Multi-channel input en Multi-channel output.

Lees dan onze blogs op
Samenvatting Een praktijkvoorbeeld
Bij VIGO, een grote zorgorganisatie, worden dagelijks veel vragen gesteld aan de HR- en Salarisafdeling. Vragen over een persoonlijke situatie maar vooral ook veel vragen over de CAO’s, het roosterbeleid en andere arbeidsvoorwaarden. Hoewel al deze informatie op Intranet staat worden er veel vragen gesteld, veelal via Topdesk het supportsysteem. Een tijdrovend en traag proces waarbij in veel gevallen ook niet direct het juiste antwoord gegeven wordt.

Met KennisPro heeft Vigo een chatbot geïntroduceerd die deze vragen automatisch afhandelt, zonder tussenkomst van een HR-medewerker, 24x7. En als het antwoord toch meer toelichting vraagt, kan er automatisch een bel- of mail-afspraak worden gemaakt.

Belangrijk daarbij was dat Vigo met meerdere CAO’s en arbeidsvoorwaarden te maken heeft. Afhankelijk van bij welke bedrijfsonderdeel je werkt, heb je met een andere CAO en arbeidsvoorwaarden te maken. Tevens was het belangrijk om bij bepaalde onderwerpen direct door te verwijzen naar de HR-service afdeling gezien de complexiteit of gevoeligheid, denk daarbij aan vragen over pensioen of loonbeslag. Met de business rules in KennisPro heeft Vigo dit in de grip.

Het resultaat: medewerkers krijgen sneller antwoord. Ze kunnen thuis ’s avonds op de bank een vraag stellen en direct een antwoord krijgen. Doordat de chatbot veel laagdrempeliger is dan Topdesk stellen medewerkers nu makkelijker een vraag en voor de HR-service afdeling en salarisadministratie is het aantal vragen enorm verminderd.

KennisPro heeft de communicatie binnen VIGO efficiënter en toegankelijker gemaakt.

Contact Neem contact met ons op

Wilt u contact met ons, heeft u een vraag? Vul hieronder uw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.