Aantoonbaar inzetten van het juiste personeel voor de juiste activiteit. Hoe zorgt u ervoor dat het Personeel Niet In Loondienst voldoet aan alle eisen die gesteld worden aan de uit te voeren werkzaamheden?
Er worden steeds hogere eisen gesteld aan zorginstellingen op het gebied van kwaliteit en (patiënt-/cliënt-) veiligheid en dat heeft forse impact op de wijze waarop en door wie werkzaamheden worden uitgevoerd. Dit komt onder andere voort uit de gestelde wettelijke, kwaliteits- en veiligheidseisen, door onder andere IGJ, JCI, NIAZ, ISO, etc.
Hierdoor worden werkzaamheden in zorginstellingen steeds complexer en daarmee worden de eisen, die gesteld worden aan de medewerkers en externe dienstverleners die ze moeten uitvoeren, ook steeds hoger. Wie heeft de juiste kwalificaties om bepaalde werkzaamheden uit te voeren? Zijn de certificaten en kwalicaties niet verlopen en heeft de persoon deze ook wel echt? Dit zijn zowel relevante vragen voor de eigen medewerkers maar ook voor de externe medewerkers die worden ingezet. Het actueel en kloppend hebben van deze informatie voor eigen en ingehuurde medewerkers is voor veel zorginstellingen en haar dienstverleners een grote .
Be-Better 4 Resourcing biedt dé oplossing voor dit probleem, door dit als keten samen op te lossen in een blockchain waarbij uitgevers van certificaten, diploma’s en kwalificaties samen met de gebruikers van deze informatie samenwerken in één oplossing. Daarbij wordt een aantoonbaar gevalideeerd CV van een medewerker gemaakt met daarin vastgelegd welke kwalificaties een medewerker heeft. Dit digitale CV reist met de medewerker zodat deze altijd kan aantonen van binnen de organisatie of bij de klant dat hij geautoriseerd is om de werkzaamheden uit te voeren en zo wordt deze informatie transparant in de keten.
Altijd actueel inzicht in welke personen voldoen aan de vereisten van de werkzaamheden
Geen twijfel of de juiste kwalificaties en certificaten, dienstverlening wordt aantoonbaar geleverd volgens de afgesproken eisen
Niet iedere keer opnieuw alle papieren verzamelen om zeker te stellen dat iemand voldoet aan alle vereisten
Actueel en volledig inzicht in iemands kwalificaties maakt deze flexibeler inzetbaar
In Be-Better 4 Resourcing werken 4 partijen samen. Een medewerker bouwt een gevalideerd ‘paspoort’ op met daarin zijn CV. Deze wordt ten eerste gevoed vanuit de uitgevers van diploma’s, certificaten en verklaringen die behaalde diploma’s gecertificeerd in de het paspoort van de medewerker zetten. Deze zetten deze informatie in een soort kluisje wat hoort bij de betreffende medewerker, waardoor het veilig is opgeslagen en niet kan worden gemanipuleerd. Daarmee hebben HR-afdelingen of externe dienstverleners die hun personeelsbestand beheren altijd inzicht in de actuele gevalideerde CV’s. Vervolgens zijn er de opdrachtnemers die willen weten of uitbestede werkzaamheden en het daarbij in te zetten personeel voldoet aan de voorwaarden. Op basis van de klantvraag kan direct worden getoetst, op basis van het gevalideerde CV, of de medewerker voldoet. En tot slot kan de klant zien dat de ingezette medewerker voor de klus de juiste kwalificaties had. De volgende stap is, dat zorginstellingen of een partij die voor zorginstellingen uitbestede werkzaamheden uitvoert, hun uit te besteden werkzaamheden in de blockchain zetten met daarbij de voorwaarden zoals omvang, kwalificatie en andere contractuele afspraken zoals tarieven. De blockchain kan dan de juiste medewerkers selecteren voor die werkzaamheden waarbij direct de onderlinge afspraken worden vastgelegd op basis van het smart contract in de blockchain. Het hele proces van levering, verantwoording en betaling kan vervolgens door de blockchain worden gefaciliteerd. Er is volstrekt helder wat er geleverd is, of dat voldoet aan de gestelde kwalificaties en er is altijd een match tussen de geleverde omvang van de diensten en de bijbehorende factuur / kosten. Deze informatie verrijkt het CV van de medewerker doordat deze werkervaring ook kan worden opgenomen in het CV. Wederom getoetst waardoor de hele keten kan meeprofiteren van de verhoogde betrouwbaarheid van deze informatie. De voordelen voor de hele keten zijn groot. Niet alleen hoeft de informatie nog maar één keer te worden vastgelegd, de informatie is altijd actueel en transparant. Personeel kan daardoor flexibeler worden ingezet zodat de meeste kostenefficiënte inzet kan worden gedaan. In tijden van schaarste biedt dat meer wendbaarheid. De zorgaanbieders kunnen vervolgens altijd aantonen dat ingezet personeel voldeed aan de gestelde eisen zonder dat ze daar onnodig veel administratie voor te hoeven voeren of het beheer daarvan tegen hoge kosten uit te besteden. Tot slot zijn geleverde diensten en factuur altijd in overeenstemming met wat is afgesproken.
Lees dan onze blogs opBenut het potentieel van de medewerkers zonder in te boeten op kwaliteit
Alle partijen profiteren van de toegenomen kwaliteit van het CV van de medewerker
Wilt u contact met ons, heeft u een vraag? Vul hieronder uw gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.